De-a lungul vieții sunt o serie de evenimente așteptate sau neașteptate, plăcute sau mai puțin plăcute prin care oricare dintre noi trece la un moment dat. Pierderea unei persoane dragi este un moment greu și apăsător care provoacă foarte multă tristețe mai ales pentru familie și apropiații acesteia. Nimic nu este mai greu decât să fii nevoit să conduci pe ultimul drum o persoană cu care obișnuiai să petreci un timp îndelungat și pe care o considerai apropiată. Chiar dacă durerea pierderii va trece la un moment dat, după ce îi vei lăsa timp creierului să conștientizeze ce s-a întâmplat, știi totuși că acel gol care va rămâne apoi va fi toată viața cu tine.
Fie că este un moment car vine așteptat sau nu, tristețea resimțită nu va fi un motiv pentru a nu mai organiza evenimentul de înmormântare. Desigur, la fel ca orice alt eveniment care trebuie pregătit necesită anumite reguli ce trebuie urmate precum și costuri.
Care este costul pentru locul de veci ales?
Unul dintre cele mai importante aspecte ale înmormântării este alegerea locului în care va fi plasat sicriul cu defunctul pe vecie. Bineînțeles, costurile pentru acest aspect depinde foarte mult de cimitirul ales, locația acestuia în cadrul orașului, precum și de poziția pe care o va avea acest loc de veci în cadrul cimitirului. Așadar, în cazul în care nu a fost ales deja din cursul vieții, acesta este esențial să fie ales în pragul înmormântării și poate ajunge la o sumă cuprinsă între 350 și 600 de lei pentru un loc minim de 3,90 m. Cu cât este ales mai mult spațiu în plus, cu atât vor crește și costurile, iar anual este necesară plata unei taxe de administrare. În cazul în care nu exista deja un locaș de veci ales dinainte, biserica va decide care din locurile de veci de urgență vă va fi acordat pentru a putea desfășura înmormântarea.
Costurile percepute de către locașul de cult
Conform noilor reglementări intrate în vigoare, Biserica Ortodoxă Română solicită pentru fiecare înmormântare organizată pe teritoriul lăcașului de cult o anumită sumă pentru serviciile funerare. De fapt, acestea sunt considerate ajutoare care sunt opționale și care sunt percepute în scopul susținerii din punct de vedere finainciar a Bisericii.
Personalul bisericii
Bineînțeles, este nevoie și de alte persoane care își desfășoară activitățile zilnice în cadrul bisericii, pe lângă preot pentru a putea desfășura evenimentul de înmormântare. În această categorie se încadrează groparii, care conform tradițiilor de pe teritoriul României, în zonele rurale percep anumite taxe pentru serviciile realizate de ei.
De asemenea, clopotarul și stegarul sunt alte două persoane care de obicei nu lipsesc de la înmormântări și care este foarte posibil să perceapă anumite sume de bani pentru participarea loc la evenimentul funerar ce urmează a fi organizat.
Cum trebuie organizată o înmormântare?
Pe lângă întocmirea tuturor pregătirilor în ceea ce privește biserica, primirea defunctului la capelă, taxele care trebuie achitate și restul detaliilor, este necesar să mai organizați și restul pașilor tradiționali care ise regăsesc în cadrul acestui tip de eveniment. Este absolut necesar ca începerea pregătirilor să fie facută cu achiziționarea unui sicriu, iar alături de acesta, o cruce cu mesajul inscripționat dorit. De asmenea, conform tradițiilor românești, este nevoie să fie achiziționate ingredientele pentru colivă, colaci, mâncarea pentru masa de pomană și pentru oferirea acesteia la cimitir. Pe lângă toate cele menționate, este necesar să mai fie achiziționate lumânări, prosoape, căldări, precum și trusa pentru înmormântare care conține tămâie, cărbuni, etc.
Funerare ghica este mereu alături de clienții săi
Pentru că orice înmormântare este o pierdere grea suferită de către apropiații defunctului și pentru că momentul de conducere pe ultimul drum al persoanei decedate trebuie realizat în mod profesional și respectuos, pentru ca dumneavoastră să vă eliberați de povara tuturor celorlalte îndatoriri legate de acest eveniment, echipa noastră este mereu pregătită să intervină. Suntem mereu dispnibili să oferim consultanță cu scopul luării celor mai bune decizii pentru întreaga familie și pentru realizarea unui eveniment cât mai decent și mai potrivit pentru persoana decedată.
De aceea gama noastră de servicii este una variată, existând pachete gata concepute ce includ toate acțiunile care trebui realizate pentru pregătirea evenimentului. Cu o vastă experiență în domeniu, profesioniștii nostril au reușit să organizeze cele mai potrivite momente de omagiere și de conducere pe ultimul drum a defunctului, având serviciile personalizate conform cerințelor clienților lor.
De aceea, încă de la primul apel, clientul trebuie să ia decizia legată de pachetul de servicii dorit, iar în funcție de acesta, grijile pot dispărea, pentru a-i putea rămâne timp să își exprime în totalitate regretul pentru pierderea suferită.
Pregătirea evenimentului de către echipa Funerare GHica începe la solicitarea dumneavoastră, după care angajații profesioniști sunt gata să se deplaseze la adresa menționată pentru a vă demonstra că ați făcut cea mai bună alegere în materie de organizare a serviciilor funerare. Toate obiectele achiziționate pentru eveniment vor avea cea mai bună calitate, iar cheltuielile vor fi în totalitate cele stabilite împreuna cu dumneavoastră de la bun început, neexistând alte taxe ascunse. Diferențele principale dintre pachetele oferite sunt făcute de numărul de servicii incluse. Așadar lista este deschisă pentru următoarele tipuri de pachete:
- Pachetul funerar standard in baza talonului de Pensie
- Pachetul funerar mediu – se scade ajutorul de deces
- Pachetul funerare premium
- Pachetul funerare pentru spital
- Pachetul Fuenrar pentru incinerare.
Spre exemplu, pachetul funerar complet vine, față de toate celelalte cu alte suplimentări de servicii precum constatarea decesului de către medicul nostru specializate, îmbălsămare, așezare în sicriu a defunctului, precum și toaletarea sa. Există totuși și alegerea variantei de pachete funerare personalizate, în care clientul, în funcție de lista de servicii funerare alese, are posibilitatea de a le persoanliza așa cum dorește.
Fie că este vorba de pachetul pentru servicii funerare complete sau de cel standard, există câteva obiecte care se regăsesc în cadrul oricărui pachet și care sunt accesoriile absolut necesare oricărei înmormântări:
- Sicriul
- Lenjeria matlasată
- Crucifixul
- Esența lemnului dorită
- Prosoape
- Batiste
- Pachete alimentare
- Restul produselor necesare mesei de după slujbă.
Care sunt pachetele de servicii funerare oferite?
În funcție de bugetul de care dispune fiecare persoană, și serviciile din cadrul pachetelor variază, fiind prețuri accesibile pentru orice tip de venit. Așa cum a fost menționat anterior, prețul variază în funcție de lista de servicii inclusă în pachet precum și de dorințele clientului pentru modul cum trebuie să fie realizate anumite servicii. Orice obiect cumpărat va avea dovada plății împreună cu prețul real, la fel fiind și în cazul serviciilor. Așadar, prețul stabulit de șa bun început împreună cu clienții nostril nu vor avea alte taxes au cheltuieli ascunse pe care să fie nevoiți să le achite la final. Așadar, pachetele funerare oferite de echipa noastră, menite să ușureze munca familiei decedatului șo să asigure un eveniment plin de respect pe măsura așteptărilor se înacdrează între 4500 și 5000 de lei. Desigur, ne-am gândit la toatr detaliile de aceea am inclus în cadrul ofertelor și obiecte precum:
- sicriu
- colivă
- mânere
- crucifix
- capitonaj pentru capacul de sicriu
- prosoape mari sau mici
- vin
- colaci
- pachete alimentare
- lingurițe de plastic pentru servirea colivei
- lumânare toiag
- cutui
- carbine și tămâie
- candele de pus pe colțurile sicriului în ziua înmormântării
- certificate de conformitate pentru alimente
- coroană din flori naturale.
Când poate interveni ajutorul de deces?
Este foarte important de știut faptul că ajutorul de deces poate fi solicitat de către apropiații defunctului în decurs de cel mult 3 ani de la data decesului. Acesta este acordat de către statul român prin intermediul instituțiilor sale aflate în competență. Așadar, în funcție de nevoile existente, ajutorul de deces poate fi solicitat din cadrul casei teritoriale de pensii, în cazul în care este vorba de decesul unui pensionar sau al unui asigurat ori al unui membru al familiei acestuia, sau de către instituția care se ocupă loca de gestionarea bugetului asigurărilor pentru șomaj în cazul în care este vorba de o persoană aflată în situație de șomaj.
Care este valoarea ajutorului de deces?
Având un cuantum care poate varia de la suma de 5.163 de lei în cazul în care persoana decedată a fost pansionară sau asigurată sau de 2.582 de lei în cazul în care decedatul este un membru al familiei asiguratului sau a pensionarului. Indiferent de suma în care vă încadrați, ajutorul de deces poate fi solicitat doar după ce cheltuielile pentru înmormântare au fost făcute și se prezintă dovada cu scopul acoperirii acestora.
Așadar, ajutorul de deces poate fi acordat doar daca decesul a fost al:
- Asiguratului
- Unei persoane care se afla în concediu pentru creștere de copii
- Unui membru de familie
- Unui pensionar
- A unei persoane care în ultimele 3 luni a avut calitatea de asigurat în sistemul public de pensii
Conform prevederilor legale aflate în vigoare în momentul actual, un membru al familiei poate fi considerat:
- Soțul sau soția
- Copiii adoptații, proprii, aflați în plasament sau încredințați altei familii pentru creștere și educare
- Copiii care indiferent de vârsta pe care o au sunt în întreținere în cazul în care au devenit inapți pentru muncă in motive medicale
- Părinții sau bunicii unuia dintre cei doi soți
Cum poate fi obținut ajutorul pentru înmormântare?
În cazul în care este nevoie de acest ajutor în urma organizării evenimentului de înmormântare, unul din membrii familiei menționați anterior îl poate solicita. Astfel, în cadrul instituției legale compente pentru oferirea acestuia, trebuie depuse o serie de acte pentru a dovedi decesul:
- Cererea tip prin care se solicita ajutorul de înmormântare care poate fi obținută de la instituția în cauză și completată conform regulilor impuse
- Actul de identitate personal
- Actul legal prin care persoana solicitantă poate dovedi care a fost gradul acestia de rudenie cu persoana decedată sau actul prin care se dovedește calitatea de tutore, curator sau mandatar
- Actul medical care a fost emis de medicul expert și avizat pentru astfel de situații din cadrul instituției a asigurărilor sociale pentru cazul în care decesul a fost a unui copil care a fost inapt pentru muncă având vârsta împlinită de 18 ani, prin intermediul căruia este dovedită și cauza care l-a făcut inapt precum și data la care a apărut aceasta
- În funcție de situație, în cazul în care persoana era angajată, adeverința de la angajator prin care să se dovedească faptul că persoana în cauză era asigurată
- Actul prin care se poate dovedi că persoana care solicită ajutorul a acoperit deja cheltuielile cu înmormântarea
De asemenea, conform legilor adoptate în România în ceea ce privește ajutorul pentru înmormântare oferit persoanelor în cazuă, solicitantul acestuia poate fi o singură persoană care se poate încadra în lista:
- Soțul sau soția
- Părintele
- Copilul
- Tutorele
- Curatorul
- Persoana care este capabilă să dovedească prin intermediul documentelor justificative faptul că a suportat cheltuielilr de înmormântare și că nu există nicio altă solicitare din partea celorlalte persoane menționate anterior
Ajutorul de deces inclus în pachetul funerar ales
În cadrul companiei Funerare Ghica, este important să rețineți faptul că ajutorul de deces este și el inclus în cadrul pachetelor de servicii funerare puse la dispoziție. Așadar, echipa nu numai ca este pregătită să vă ajute cu organizarea și realizarea acestui eveniment, ci și cu eliberarea de realizarea demersurilor necesare pentru obținerea ajutorului social pentru deces. În cazul în care este vorba de un pensionar pentru care este organizată înmormântarea, dacă familia poate prezenta talonul de pensie atunci când este ales pachetul de servicii dorit, totul este asigurat, deoarece nu veți mai avea alte cheltuieli de făcut, mai ales în care suma regăsită în cadrul ajutorului de deces este similară cu cea percepută pentru pachetul ales. Mai mult de atât, în cazul în care valoarea pachetului de servicii este mai mică decât ajutorul de deces oferit de stat, echipa Funerare Ghica vă va înapoia pe loc diferența dintre cele două.